Skip to content

Jouw (telefoon)stem telt

Nee, we gaan het niet over de verkiezingen over een maand hebben. Maar over de digitale telefoonstem. Eén van de visitekaartjes van een bedrijf die nog weleens wordt onderschat. Het is het eerste geluid wat een klant hoort na het pakken van de telefoon en daarmee zet je als bedrijf meteen de toon. Een professionele stem wekt vertrouwen én het helpt een klant gemakkelijk de juiste keuze te maken in het menu. Wist je dat Green XS je niet alleen helpt met het inregelen van je telefoniesysteem, maar ook de keuze biedt in talloze professionele digitale stemmen? En een nóg leuker weetje, wij spreken ook zelf professioneel telefoonstemmen in! Dat doen we in onze eigen studio. Klanten vragen ons regelmatig waar zij op moet letten bij een goed telefoonscript. Daarom zetten we een paar tips op een rij:  

  1. Schrijf een telefoonscript in heldere taal en gebruik woorden die een klant begrijpt. Dat klinkt heel logisch en toch benoemen we dit als eerste tip. Niets zo vervelend als een klant begint te twijfelen of hij menu-optie 3 of 4 moet kiezen.
  2. Bepaal de stem. In minder dan 3 seconden vormt een klant een eerste oordeel bij het horen van een stem. Het moet dan ook passen bij het plaatje van je bedrijf, type medewerkers en de tone-of-voice in andere communicatie. Een start up kiest bijvoorbeeld snel voor een frisse, jonge stem, terwijl een notariskantoor eerder kiest voor een serieuze en volwassen stem. Wij geven klanten uiteraard ook advies welke professionele stem ze het beste kunnen kiezen.
  3. Kies maximaal vijf menu-opties in je telefoonscript. De ervaring leert dat een klant dat aantal kan behappen. Meer opties zorgt voor een doolhof-gevoel, oftewel twijfel, en dat wil je niet.


Wij begeleiden onze klanten stap voor stap bij het inregelen van de telefooncentrale, het telefoonscript en de professionele stem die het beste bij de bedrijfscultuur past. Ook kun je je tekst of stem gewoon eens laten checken door ons, we helpen graag!

Meer weten? Stuur een berichtje of bel!

#telefoonscript #telefooncentrale #telefoonstem #professionelestem