Veelgestelde vragen
Ja, dat kan. Daarvoor voeren wij een nummerswap uit. Het huidig mobiele nummer van het abonnement vervangen we door een nieuw nummer. Zo krijgt de nieuwe medewerker geen telefoontjes die voor de vertrokken medewerker bedoeld zijn. Heeft u meer over de simkaart? Dan voeren we ook een simwissel uit zodat het nummer op een nieuwe simkaart staat.
Op die dag zal uw huidige simkaart op een gegeven moment geen service meer geven. Op dat moment – en niet eerder! – vervangt u de simkaart voor een nieuw exemplaar van de nieuwe provider. Die simkaart sturen wij u tijdig toe. U plaatst de nieuwe simkaart in uw toestel en herstart het toestel. Vervolgens vraagt het toestel om een pincode; die staat achterop de simkaart. Handig om deze dus eerst te noteren. Vergeet niet om uw voicemail opnieuw in te spreken via nummer 1233.
Zakelijke overname:
Als het abonnement op naam van uw werkgever staat, kunt u het nummer overnemen door een contractovername in te vullen dat wij u toesturen. De provider vraagt dan om een
– kopie legitimatie van de tekenbevoegde van de huidige en nieuwe werkgever,
– kopie inschrijving Kamer van Koophandel van de huidig en nieuwe werkgever,
– contractovernameformulier zakelijk, ingevuld en ondertekend door beide partijen.
Particuliere overname:
Dan vraagt de provider om een
– kopie legitimatie van de tekenbevoegde van de werkgever en van u,
– kopie inschrijving Kamer van Koophandel van de werkgever,
– kopie bankpas of recente bankafschrift van u,
– contractovernameformulier particulier, ingevuld en ondertekend door beide partijen.
Meer informatie? Neem contact met ons op.
- Controleer of roaming aan staat op uw toestel.
- Nog geen toegang? Zet dan uw mobiel tien minuten uit en herstart uw toestel.
- Uw mobiel kiest automatisch een netwerk, ook al is dit niet beste netwerk is in die regio. Wissel naar een andere provider en terug naar uw eigen provider. Dit doet u als volgt:
– iOS: instellingen -> netwerkselectie -> automatisch uitzetten -> netwerk kiezen
– Android: instellingen -> mobiele netwerken -> netwerkoperators
-> kies ander een netwerk
– Controleer de APN-instellingen:
* Vodafone: live.vodafone.com
* KPN/Telfort: portal.mmm.nl
* T-mobile: smartsites.t-mobile
Geen succes? Neem dan contact met ons op.
Uw 3CX-account heeft een webclient waarmee u de status kunt zien. U moet dan wel ingelogd zijn.
Tip Denkt u dat jullie niet alles uit 3CX halen of is de kennis van 3CX wat weggezakt? Neem contact met ons op voor een opfristraining. We komen graag bij jullie langs.
Vaak heeft u thuis een minder goed ingericht wifi-netwerk dan op de zaak. Een simpele switch naar het 4G-netwerk levert vaak een betere kwaliteit op.
Tip. uw wifi-zender staat meestal in de meterkast. Dit is niet de beste plaats. Kijk of het mogelijk is om de modem/router op een ‘vrije’ plaats in de woonkamer te zetten. Vraag ook eens naar onze thuiswerk wifi-oplossingen.
Ja, dat kan.
– iOS: Klik in de 3CX-app op uw naam en haal het blauwe vakje voor uw naam weg.
– Android: klik (iets langer) op uw naam en deactiveer uw account.
In beide scenario’s volgt u de omgekeerde weg om u account weer te activeren op uw smartphone.
Nee, dat is jammer genoeg niet mogelijk.
Meldt u af en opnieuw aan op de 3CX-app/webclient.
Dit is zeer eenvoudig, zeker als de contractduur is verstreken. Is dit niet het geval is, dan kunnen de resterende maanden worden afgekocht.
U kunt overschakelen naar een 4G-verbinding, of kiezen voor automatisch doorschakelen van het nummer.
Fax-faciliteiten wordt geboden door fax2email. Hiermee ontvang u de fax in een mailbox.
U behoudt de bestaande nummers. Wij zetten de nummers over van de ene naar de andere aanbieder. Dit duurt zo’n twee weken. In de tussentijd programmeren wij de nieuwe omgeving en bereiden de toestellen voor.
Eenmalig vragen wij naar
– een kopie uittreksel KvK,
– een kopie van een geldig legitimatiebewijs en
– bankgegevens.
Onze storingsdienst is tijdens kantoortijden te bereiken via 088 505 56 55. Voor storingen buiten kantoortijden neemt u contact op met ons storingsnummer. Dit nummer is alleen te gebruiken als u een Service & Beheerovereenkomst heeft.
Dit is het vastgelegde serviceniveau dat wij leveren aan onze klanten. Denk aan het uitvoeren van een simwissel, in de avonduren en weekenden bereikbaar zijn, actuuranalyses, storingen oplossen binnen enkele uren en controleren van dataverbruik.
Dat hangt sterk af van de bestemming. Bellen naar een vast nummer is bijvoorbeeld € 0,018/minuut en bellen naar mobiel € 0,069. U kunt ook een contract voor onbeperkt bellen via VoIP afsluiten.
Jazeker. Via een browser (Chrome) maakt u eenvoudig een link met het VoIP-systeem. U beschikt dan over alle gewenste telefoniefaciliteiten. Ook kunt u met de mobile-app werken.
VoIP maakt altijd gebruik van internet; zonder deze verbinding is bellen niet mogelijk. Bellen kan echter ook via een app op uw mobiele telefoon. Dat is handig in geval een internetverbinding niet beschikbaar is. Daarnaast zijn er ook mogelijkheden via een router met 4G-verbinding.
U kunt overschakelen naar een 4G-verbinding, of kiezen voor automatisch doorschakelen van het nummer.
Wij zorgen ervoor dat alles draait voordat nummers worden omgezet. Uw bereikbaarheid wordt niet of nauwelijks aangetast.
Dit kan snel geregeld zijn. Het is zelfs mogelijk om dezelfde dag al te bellen met 3CX. Een en ander hangt wel af van het bedrijf waarmee u nu een contract heeft. Is er sprake van een opzegtermijn? We bespreken uw wensen, bereiden het project goed voor en nemen natuurlijk de planning met u door.
Fax-faciliteiten wordt geboden door fax2email. Hiermee ontvang u de fax in een mailbox.