Skip to content

Veelgestelde vragen

Een van onze medewerkers gaat uit dienst. Kunnen we zijn abonnement overdragen aan een nieuwe medewerker?

Ja, dat kan. Daarvoor voeren wij een nummerswap uit. Het huidig mobiele nummer van het abonnement vervangen we door een nieuw nummer. Zo krijgt de nieuwe medewerker geen telefoontjes die voor de vertrokken medewerker bedoeld zijn. Heeft u meer over de simkaart? Dan voeren we ook een simwissel uit zodat het nummer op een nieuwe simkaart staat.

Mijn nummer gaat binnenkort over naar een andere provider. Wat gebeurt er op die dag?

Op die dag zal uw huidige simkaart op een gegeven moment geen service meer geven. Op dat moment – en niet eerder! – vervangt u de simkaart voor een nieuw exemplaar van de nieuwe provider. Die simkaart sturen wij u tijdig toe. U plaatst de nieuwe simkaart in uw toestel en herstart het toestel. Vervolgens vraagt het toestel om een pincode; die staat achterop de simkaart. Handig om deze dus eerst te noteren. Vergeet niet om uw voicemail opnieuw in te spreken via nummer 1233.

Ik neem ontslag en wil mijn mobiele nummer behouden. Kan dat?

Zakelijke overname:

Als het abonnement op naam van uw werkgever staat, kunt u het nummer overnemen door een contractovername in te vullen dat wij u toesturen. De provider vraagt dan om een

– kopie legitimatie van de tekenbevoegde van de huidige en nieuwe werkgever,
– kopie inschrijving Kamer van Koophandel van de huidig en nieuwe werkgever,
– contractovernameformulier zakelijk, ingevuld en ondertekend door beide partijen.

Particuliere overname:

Dan vraagt de provider om een

– kopie legitimatie van de tekenbevoegde van de werkgever en van u,
– kopie inschrijving Kamer van Koophandel van de werkgever,
– kopie bankpas of recente bankafschrift van u,
– contractovernameformulier particulier, ingevuld en ondertekend door beide partijen.

Meer informatie? Neem contact met ons op.

Ik kan in het buitenland geen gebruik maken van internet. Wat moet ik doen?

  1. Controleer of roaming aan staat op uw toestel.
  2. Nog geen toegang? Zet dan uw mobiel tien minuten uit en herstart uw toestel.
  3. Uw mobiel kiest automatisch een netwerk, ook al is dit niet beste netwerk is in die regio. Wissel naar een andere provider en terug naar uw eigen provider. Dit doet u als volgt:

iOS: instellingen -> netwerkselectie -> automatisch uitzetten -> netwerk kiezen

Android: instellingen -> mobiele netwerken -> netwerkoperators

-> kies ander een netwerk
– Controleer de APN-instellingen:

* Vodafone: live.vodafone.com
* KPN/Telfort: portal.mmm.nl
* T-mobile: smartsites.t-mobile

Geen succes? Neem dan contact met ons op.

Mijn telefoon staat op ‘beschikbaar’, maar oproepen komen niet binnen.

Uw 3CX-account heeft een webclient waarmee u de status kunt zien. U moet dan wel ingelogd zijn.

Tip  Denkt u dat jullie niet alles uit 3CX halen of is de kennis van 3CX wat weggezakt? Neem contact met ons op voor een opfristraining. We komen graag bij jullie langs.

Als ik thuis werk is de 3CX-app minder stabiel dan op kantoor. Hoe kan dit?

Vaak heeft u thuis een minder goed ingericht wifi-netwerk dan op de zaak. Een simpele switch naar het 4G-netwerk levert vaak een betere kwaliteit op.

Tip. uw wifi-zender staat meestal in de meterkast. Dit is niet de beste plaats. Kijk of het mogelijk is om de modem/router op een ‘vrije’ plaats in de woonkamer te zetten. Vraag ook eens naar onze thuiswerk wifi-oplossingen.

Kan de smartphone-app uit worden gezet en mijn vaste toestel nog wel over gaan?

Ja, dat kan.

iOS: Klik in de 3CX-app op uw naam en haal het blauwe vakje voor uw naam weg.

Android: klik (iets langer) op uw naam en deactiveer uw account.

In beide scenario’s volgt u de omgekeerde weg om u account weer te activeren op uw smartphone.

Is het mogelijk om de achtergrond van 3CX Webmeeting te wijzigen?

Nee, dat is jammer genoeg niet mogelijk.

Ik heb de afgelopen dagen thuis gewerkt. Nu kan ik mijn (hotdesk-)toestel op kantoor niet bedienen via mijn webclient/3CX-app. Hoe krijg ik dat weer aan de praat?

Meldt u af en opnieuw aan op de 3CX-app/webclient.

Is het gemakkelijk om van provider over te stappen?

Dit is zeer eenvoudig, zeker als de contractduur is verstreken. Is dit niet het geval is, dan kunnen de resterende maanden worden afgekocht.