Skip to content

Veelgestelde vragen

Een van onze medewerkers gaat uit dienst. Kunnen we zijn abonnement overdragen aan een nieuwe medewerker?

Ja, dat kan. Daarvoor laten wij een nummerswap uitvoeren. Het huidig mobiele nummer van het abonnement vervangen we door een nieuw nummer. Zo krijgt de nieuwe medewerker geen telefoontjes die voor de vertrokken medewerker bedoeld zijn. Beschikt u niet meer over de simkaart? Dan voeren we ook een simwissel uit zodat het nummer op een nieuwe simkaart staat.

Mijn nummer gaat binnenkort over naar een andere provider. Wat gebeurt er op die dag?

Op die dag zal uw huidige simkaart op een gegeven moment geen service meer geven. Op dat moment – en niet eerder! – vervangt u de simkaart voor een nieuw exemplaar van de nieuwe provider. Die simkaart sturen wij u tijdig toe. U plaatst de nieuwe simkaart in uw toestel en herstart het toestel. Vervolgens vraagt het toestel om een pincode; die staat achterop de simkaart. Handig om deze dus even te noteren voordat u de nieuwe kaart in het toestel plaatst. Als u de pincode heeft ingetoetst, maakt u gebruik van het nieuwe netwerk. Vergeet niet om uw voicemail opnieuw in te spreken via nummer 1233.

Ik neem ontslag en wil mijn mobiele nummer behouden. Kan dat?

Is de einddatum van uw huidig abonnement verstreken? Dan kunt u overstappen op een abonnement naar keuze. Als het huidige abonnement nog op naam van uw werkgever staat, kunt u uw nummer zakelijk overnemen door een contractovername in te vullen. Dat formulier kunt u bij ons opvragen. De provider vraagt dan om een

– kopie legitimatie van de tekenbevoegde van de huidige en nieuwe werkgever,
– kopie inschrijving Kamer van Koophandel van de huidig en nieuwe werkgever,
– contractovernameformulier zakelijk, volledig ingevuld en ondertekend door beide partijen.

Neemt u het nummer als particulier over? Dan vraagt de provider om een

– kopie legitimatie van de tekenbevoegde van de huidige werkgever en van uzelf,
– kopie inschrijving Kamer van Koophandel van de huidig werkgever,
– kopie bankpas of meest recente bankafschrift van uzelf,
– contractovernameformulier particulier, volledig ingevuld en ondertekend door het bedrijf en uzelf.

Voor overige informatie, neem contact met ons op.

Ik ben in het buitenland en kan geen gebruik maken van internet. Wat moet ik doen?

Controleer of ‘roaming’ aan staat op uw toestel. Zet uw mobiel tien minuten uit en herstart uw toestel. Wanneer uw mobiel automatisch een netwerk kiest, betekent dat niet altijd dat dit automatisch het beste netwerk is in die regio. Wissel handmatig naar een andere provider en weer terug naar uw eigen provider. Dit doet u als volgt:iOS: instellingen -> netwerkselectie -> automatisch uitzetten -> netwerk kiezen
Android: instellingen -> mobiele netwerken -> netwerkoperators -> kies ander een netwerk
Controleer de APN-instellingen:
Vodafone: live.vodafone.com
KPN/Telfort: portal.mmm.nl
T-mobile: smartsites.t-mobile
Indien bovenstaande stappen niet hebben geholpen, neem dan contact met ons op.

Mijn telefoon staat op ‘beschikbaar’, maar oproepen komen niet binnen.

Heb u al eens gebruik gemaakt van de webclient van 3CX die bij u account hoort? Daar kunt u uw status zien. Vaak staat u wel op beschikbaar, maar staat u niet ingelogd in de wachtrij waar u onderdeel van bent. Hier kunt u ook zien of uw collega’s wel ingelogd zijn.
Tip Denkt u dat jullie niet alles uit 3CX halen of is de kennis van 3CX wat weggezakt? Neem contact met ons op voor een opfristraining. We komen graag bij jullie langs.

Als ik thuis werk is de 3CX-app minder stabiel dan op kantoor. Hoe kan dit?

Vaak heeft u thuis een minder goed ingericht wifi-netwerk dan dat op de zaak. Een simpele switch naar het 4G-netwerk levert vaak een betere ervaring voor de gesprekken op.
Tip. uw wifi-zender staat meestal in de meterkast. Dit is niet de beste plaats. Kijk of het mogelijk is om de modem/router op een andere ‘vrije’ plaats in de woonkamer te zetten. Vraag ook eens naar onze thuiswerk wifi-oplossingen.

Kan de smartphone-app uit worden gezet en mijn vaste toestel nog wel over gaan?

Ja, dat kan.
Voor iOS: Klik in de 3CX-app op uw naam en haal het blauwe vakje voor uw naam weg.
Bij Android: klik (iets langer) op uw naam en deactiveer uw account.
In beide scenario’s volgt u de omgekeerde weg om u account weer te activeren op uw smartphone.

Is het mogelijk om de achtergrond van 3CX Webmeeting te wijzigen?

Nee, dat is jammer genoeg niet mogelijk.

Ik heb de afgelopen dagen thuis gewerkt. Nu kan ik mijn (hotdesk-)toestel op kantoor niet bedienen via mijn webclient/3CX-app. Hoe krijg ik dat weer aan de praat?

Het af- en opnieuw aanmelden van de 3CX-app/webclient zal dit verhelpen.

Is het gemakkelijk om van provider over te stappen?

Dit is zeer eenvoudig. Er gelden wel enkele regels. Het contract dient afgelopen te zijn. Als dit niet het geval is, dan kunnen de resterende maanden worden afgekocht. Hiermee wordt het automatisch contractvrij.