Skip to content

Veelgestelde vragen

We hebben een medewerker die uit dienst gaat en hebben hierdoor een abonnement over. Deze willen we overdragen aan een nieuwe medewerker. Wat kunnen we hiermee?

Wanneer u een abonnement over heeft en deze wilt overdragen aan een nieuwe medewerker, kunnen wij een nummerswap laten uitvoeren. Het huidig mobiele nummer wordt dan vervangen door een nieuw nummer zodat de nieuwe medewerker niet gebeld kan worden door contactpersonen van de medewerker die uit dienst is.

Indien u de simkaart niet meer in bezit heeft, kunnen we ook een simwissel uitvoeren zodat het nummer op een nieuwe simkaart geschakeld wordt.

Mijn nummer gaat binnenkort over naar een andere provider, wat gaat er deze dag gebeuren?

Dit heet een portering. Hiervoor ontvangt u een simkaart van ons voor de betreffende provider. Op deze dag zal uw huidige simkaart op een gegeven moment geen service meer geven. Vanaf dat moment dient u de nieuwe simkaart in uw toestel te plaatsen en het toestel te herstarten. Doe dat niet eerder!

Wanneer u uw toestel heeft herstart, zal het toestel vragen om een pincode.
De pincode staat achterop de simkaart vermeld. Waarna u de pincode heeft ingetoetst, maakt u gebruik van het nieuwe netwerk.

Bij een portering wordt uw huidige voicemail verwijderd. Deze kunt u opnieuw inspreken door te bellen naar 1233.

Ik vertrek bij mijn huidige werkgever en wil graag mijn mobiele nummer meenemen kan dat?

Is de einddatum van uw huidig abonnement verstreken? Dan kunt u aan de hand van uw zakelijk klantnummer overstappen naar een abonnement naar keuze.

Indien uw huidig abonnement nog in contract zit bij uw huidige werkgever, kunt u uw nummer overnemen door middel van een contractovername. Het formulier kunt u bij ons opvragen. Voor een contractovername heeft een provider de volgende documenten nodig:

Zakelijke contractovername (het nummer wordt overgeplaatst naar een ander bedrijf);
Kopie legitimatie van de tekenbevoegde van de huidig en nieuwe contractant
Kopie KvK van de huidig en nieuwe contractant
Contractovername formulier volledig ingevuld en ondertekend door beide partijen

Particuliere contractovername (u neemt het nummer privé over);
Kopie legitimatie huidig en nieuwe contractant
Kopie KvK van de huidig contractant
Kopie bankpas of meest recente bankafschrift van de nieuwe contractant
Contractovername formulier volledig ingevuld en ondertekend door beide partijen

Voor overige informatie, neem contact met ons op.

Ik ben in het buitenland en kan geen gebruik maken van internet

Controleer of Roaming aan staat op uw toestel

Zet uw mobiel 10 minuten uit en herstart uw toestel

Wanneer uw mobiel automatisch een netwerk kiest, betekent dat niet altijd dat dit automatisch het beste netwerk is in die regio. Wissel handmatig naar een andere provider en weer terug naar uw eigen.  Dit doet u als volgt:

iPhone: instellingen -> netwerkselectie -> automatisch uitzetten -> netwerk kiezen
Samsung: instellingen -> mobiele netwerken -> netwerkoperators -> kies ander een netwerk
Controleer uw APN-instellingen:
Vodafone: live.vodafone.com
KPN/Telfort: portal.mmm.nl
T-mobile: smartsites.t-mobile

Indien bovenstaande stappen niet hebben geholpen, neem dan contact met ons op.

Oproepen komen niet bij mij binnen maar ik sta wel op beschikbaar.

Heb je al eens gebruik gemaakt van de webclient van 3CX die bij je account hoort? Vaak sta je wel op beschikbaar maar sta je niet ingelogd in de wachtrij waar je onderdeel van bent. Hier kan je ook zien of je collega’s wel ingelogd zijn.

Tip: denk je dat jullie niet alles uit 3CX halen of heb je het idee dat de kennis van 3CX bij jullie wat weg gezakt is neem contact met ons op over een opfris training. We komen graag bij jullie langs.

Als ik thuis werk is mijn 3CX app minder stabiel dan op kantoor hoe kan dit?

Vaak heb je thuis een minder goed ingericht wifi netwerk dan dat op de zaak het geval is, een simpele switch naar het 4G netwerk zal vaak een veel betere ervaring opleveren voor de gesprekken.

Tip: je wifi zender staat meestal in de meterkast. Dit is niet de beste plaats. Kijk of het mogelijk is om je modem/router op een andere “vrije” plaats in je woonkamer te zetten.

Vraag ook eens naar onze thuiswerk wifi oplossingen.

Kan de smartphone app “uit” gezet worden en mijn vaste toestel nog wel over gaan?

Ja dat kan, als je in de 3CX app op je naam klikt kan je bij iOS het blauwe vakje voor je naam weghalen.

Bij Android dien je wat langer op je naam te gaan staan en dan je account te deactiveren.

In beide scenario’s dien je wel de omgekeerde weg weer te behandelen om je account weer actief te krijgen op je smartphone.

Is het mogelijk om de achtergrond van 3CX Webmeeting te wijzigen?

Nee dat is niet mogelijk

Ik heb de afgelopen dagen thuis gewerkt en kan nu mijn (hotdesk) toestel op kantoor nu niet bedienen via mijn webclient/ 3CX App. Hoe krijg ik dat weer aan de praat?

Vaak is dit het geval als een toestel uitheeft gestaan of de gebruiker is afgemeld. Geweest op het toestel maar in de webclient of 3CX app is de gebruiker wel aangemeld. Het af en opnieuw aanmelden van de 3CX app/webclient zal deze problemen verhelpen.

Is het gemakkelijk om van provider over te stappen?

Dit is zeer eenvoudig. Er zitten wel enkele regels aan vast. Het contract dient afgelopen te zijn. Als dit niet het geval is, dan is er nog een andere manier. De resterende maanden kunnen afgekocht worden. Hiermee wordt het automatisch contractvrij.