Skip to content

Klanten vertellen: Wim, systeembeheerder bij Samskip

Ik ben Wim Ackermans, systeembeheerder van Samskip. Samskip is een grote speler in
Europees containertransport en goed voor wel 1300 werkplekken wereldwijd, en dan
met name in Europa. Bij Samskip houd ik me als systeembeheerder onder andere bezig
met gebruikersbeheer, ofwel het mobiele telefoon- en datagebruik van onze
werknemers.

Ons systeembeheer werd ons teveel

Zo’n drie jaar geleden merkten wij dat ons systeembeheer ons veel te veel werd. De
agenda van een systeembeheerder zit behoorlijk vol, non-stop. Wij waren zodoende op
zoek naar een partner die ons hierin kon ondersteunen én ontzorgen. Een partij die
zaken voor ons zou vereenvoudigen en uit handen zou nemen.

Green XS als ideale partner in telecom

Ons werd door collega’s Green XS als ideale partner aangeraden. Als betrouwbare
partner in telefonie en dataverbindingen, stond Green XS bekend om een persoonlijke
benadering en korte lijntjes. Dat sprak ons aan. Je moet begrijpen dat onze sector een
erg veranderlijke is, met uitzonderlijke behoeften. Zo hebben wij een aantal
dienstschepen in eigen vloot varen. Op het moment dat het schip aangeeft een andere
koers te gaan varen, moet snel geschakeld worden voor een aanhoudende en
noodzakelijke dataverbinding. Het gaat hier niet om traditionele verbindingen die wij
hier thuis gewend zijn – ook daar is Green XS ons mee van dienst.

Green XS is een ‘tussenpersoon’ tussen ons en Vodafone

Onze telecomleverancier is Vodafone, en Green XS is onze partner, ofwel tussenpersoon
tussen onszelf en Vodafone. Zo heeft Green XS onze administratie omtrent mobiele
telefonie en dataverbindingen in z’n volledigheid overgenomen. Wel zo prettig, want de
transportsector kent een grote omloop in personeel, waardoor de inventaris van
mobiele telefonie regelmatig op de schop wordt gegooid. Dan is het handig om met
Green XS middels eenvoudige lijnen te kunnen schakelen, waarna Green XS het
administratief bijhoudt, tot aan het uitzetten van de facturen. Heerlijk!

Zowel reactief als proactief, Green XS lost op én zoekt het uit

Hebben wij een bepaald verzoek? Dan leggen wij dat in onze taal uit aan Green XS, en
zet Green XS het in no time uit bij Vodafone. Dat scheelt ons wachttijden en stroef
lopende gesprekken, dus is het tijd- en energiebesparend. Maar niet alleen pakt Green
XS reactief onze verzoeken op, ook zijn ze prettig proactief. Recentelijk hebben we een
nieuw 2-jarig contract afgesloten met Green XS, waarin Green XS het dataverbruik per
gebruiker gaat monitoren en analyseren, waarna de best passende abonnementen aan
onze werknemers toegewezen kunnen worden. Het is niet eens zozeer de
kostenbesparing die dit tot gevolg zal hebben, dat mij interesseert – ik doe het meer
voor de bewustwording die wij rijk zullen worden.

Waarom wij blij zijn met Green XS als partner?

Green XS schakelt ontzettend snel en behartigt onze belangen keer op keer. Fijn is de
persoonlijke en directe verbindingen die we hebben met Green XS. De nauwe
samenwerking met de accountmanager, de vaste helpdesk medewerker die ons altijd te
woord staat en onze verzoeken behandelt. Het hebben van één aanspreekpunt werkt
prettig, en is wat Green XS eruit doet springen.

Benieuwd geworden naar wat Green XS voor jouw bedrijf kan betekenen? Neem contact
met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek!