Skip to content
Previous
Next

BHV app 'Push to talk'

direct alle informatie over calamiteit goed in beeld

Als er een calamiteit plaatsvindt, is goede informatie letterlijk van levensbelang. Met de BHV-app ‘Push to talk’ helpt Green XS bedrijfshulpverleners direct tot de juiste actie over te gaan. Daarmee kunnen werkelijk levens worden gered.

Voor goede hulpverlening is de juiste informatie en communicatie van essentieel belang. Wat is er aan de hand? Waar gebeurt dat? Wie is er in de buurt om hulp te bieden? De BHV-app ‘Push to talk’ van Green XS geeft direct antwoord op deze vragen. Zo is de omvang van het incident direct duidelijk; er gaat geen kostbare tijd verloren.

Widget activeert BHV-app

Als een medewerker een incident waarneemt, kan hij dat direct melden. Op elk computerscherm binnen het bedrijf wordt een widget geplaatst die de BHV-app op de smartphones van de hulpverleners activeert. Zij kunnen dus meteen in actie komen.

‘Push to talk’: foto maken

De BHV’er die het eerst ter plaatse is, neemt met behulp van ‘Push to talk’ een foto. Die wordt doorgestuurd naar alle BHV’ers, zodat zij direct zien wat er aan de hand is. Een plattegrond van de locatie geeft de precieze plek aan. De BHV-manager krijgt door welke BHV’ers op dat moment op welke plek zijn en kan efficiënt sturing geven aan zijn ploeg.

Politie en brandweer

Zo kan iedereen de juiste actie op de juiste plek nemen. De app onderhoudt desgewenst direct contact met hulpdiensten zoals politie en brandweer. Op het moment dat hulp van buitenaf nodig is, kunnen ook zij in actie komen.

E-learning

Daarnaast biedt ‘Push to talk’ veel meer, zeker op het gebied van hulpverleningsmanagement.

Via de e-learning-module worden tijdig de nodige trainingen aangeboden voor de vereiste en benodigde certificaten. BHV’ers krijgen een bericht als zij aan de beurt zijn om hun kennis en kunde op het benodigde niveau te brengen. De BHV-manager heeft het overzicht wie welke trainingen volgt en kan zo zijn ploeg op hoog niveau houden.

Viervoudig redundant

De BHV-app ‘Push to talk’ houdt rekening met de uitval van communicatiekanalen tijdens calamiteiten. De app is maar liefst viervoudig redundant uitgevoerd: wifi, 4G, 2G en SMS-dienst.

Demonstratie

Hebben we uw interesse gewekt? Vul hieronder uw gegevens in en wij nemen contact met u op om een afspraak te maken. In een persoonlijk gesprek leggen u graag de mogelijkheden uit en geven wij u een demonstratie op locatie van de BHV-app ‘Push to talk’.   

Contactformulier

Contactformulier
Aanhef
reCAPTCHA
CTA-form